Basic |
V této sekci naleznete ty úplně nejzákladnější informace o Diablu 2, které by měla většina pokročilých hráčů již znát. Užitečné informace zde ovšem naleznou naprostí začátečníci, kteří by chtěli proniknout do světa Diabla 2.
Hardcore Mode
Při
tvorbě postavy máte možnost zaškrtnout si takové malé nenápadné
tlačítko přepínající z Normal Mode na Hardcore Mode. Jediný rozdíl mezi
Normal a Hardcore Modem je to, že když zemřete v Hardcore Modu, prostě
končíte a už dále nemůžete hrát. Odměnou vám budou lepší přízviska
a hodnocení v Hardcore žebříčku (pouze na Realm Battle.netu!).
Nevyplácí se hrát na Hardcore, pokud neznáte dokonale svět Diabla 2 a
pokud se nechcete dostat do situace, kdy po několikatýdenní pařbě za
neustálého strachu ze smrti zhebnete na Hell na konci 5. aktu :-)!
Můžete samozřejmě na Hardcore uzpůsobit svoji strategii. Vyplatí se dát
více bodů do Vitality, používat Life Stealing Items, nechat si
vypomáhat na Multiplayer a hlavně zdrhat, když vaše životy výrazně
klesly (i když byste na Normal Mode ještě vesele bitkařili).
Zlato (Gold)
Zlato
je jedna z nejdůležitějších věcí v Diablu 2. Pokud máte dostatek zlata,
můžete si koupit dobré vybavení, léčivé lektvary, najmout si
spolubojovníka či zagembleřit - a je to v pohodě. Jestliže však nemáte
zlato žádné, máte smůlu. Proto ze začátku berte všechny předměty a
pokud se vám nehodí, prodávejte je. Později stačí brát už jen předměty,
za které dostanete větší sumu. Asi nemusím připomínat, že berete každé
zlato spadlé na zemi.
Narozdíl od Diabla 1 zlato už nezabírá místo v inventáři u ostatních věcí, ale máte na ně samostatně vyhrazené místo. I toto místo je ale omezené. Vaše postava může nést za každý svůj level 10.000 zlata (např. 10 level - 100.000 zlata; 99 level - 990.000 zlata). Kromě toho můžete také skladovat zlato ve své truhle, ta je však také omezená (viz. Stash).
Pokud seberete nějaké zlato v multiplayeru, rozdělí se rovnoměrně mezi všechny členy party. Případný zbytek dostane ten, kdo zlato ze země sebral.
Když zemřete v multiplayeru, ztratíte nějaké zlato, které máte u sebe i v truhle. Množství ztraceného zlata je závislé na levelu postavy, ale nikdy nepřesáhne 20%. Po uplatnění této penalizace upustíte zbytek zlata, jež jste nesli, na zem vedle své mrtvoly. Jestliže u sebe nenesete potřebný počet zlata, ostatní se odečte z vaší truhly. Při smrti v singleplayeru nikdy neztratíte všechno zlato. Nemůže vám být nikdy odebráno zlato z truhly a ze zlata, které nesete u sebe vám vždy zůstane 500 gold za každý level postavy (tzn. že postava na 10. levelu s 5.000 zlata neztratí při smrti žádné zlato).
Osobní truhla (Stash)
V
každém městě máte svojí osobní truhlu. Je to bezpečné místo, kde si
můžete ukládat své předměty a peníze, pokud je nechcete tahat s sebou.
Nikdo jiný než vy se do vaší truhly nemůže podívat.
Pokud přejdete do jiného města, předměty z truhly se automaticky
přemístí do truhly v novém městě.
Do truhly můžete ukládat i zlato, ale vždy je kapacita omezena vzhledem k vašemu levelu. Popis kapacity Stash naleznete v následující tabulce (hodnoty platí pro Expansion Set a pro Diablo 2 od patche 1.08!),
|
|
|
|
---|
Resistances
Resistances určují vaší odolnost vůči elementárnímu damage a magii
(fire - oheň, cold - led, lightning - blesk, poison - jed, magic -
nekromancerovy Bone Spells a Curses). Na normal obtížnost máte všechny
Resistances na hodnotě 0, na nightmare na -40 a při hře na hell na
-100. Samozřejmě můžete své Resistances zvyšovat pomocí různých
předmětů. Čím vyšší Resistance, tím méně damage od určeného živlu
dostanete. Pokud je Resistance záporná, naopak dostáváte damage více!
Maximální hodnota Resistance je 75%, ale může být zvýšena pomocí
speciálních předmětů až na 95%.
Charaktery bojující na blízko potřebují více Resistances, neboť se ke kouzlícím postavám musí nejprve dostat, a tak utržit smrtící damage. Naopak postavy bojující na dálku mohou vše většinou vyřešit z odstupu i s nižšími Resistances.
Lightning Resistance je asi nejužívanější Resistance. Uchrání vás mimo kouzel hlavně proti potvorám Lightning Enchanted, které při každém zásahu uvolní Charged Bolt. To je obzvláště smrtící na vyšších obtížnostech pro postavy na blízko. Fire Resistance vás mohou ochránit vůči Vampirům (Fire Wall a Meteor), Oblivion Knightům, Diablovi, Fire Enchanted monstrům a mnohým dalším, kteří mohou dělat problémy. Cold Resistance se hodí jako obrana proti Cold Enchanted monstrům, které po smrti vyprodukují nepříjemnou Frost Novu, a proti ostaním ledovým kouzlům nebo útokům, jež by vám mohli ubrat dostatečnou rychlost. Poison Resistance je asi nejslabší, protože mezi potvory s nepříjemným jedem se dají zařadit pouze asi Andariel, Radament či boss v Maggot Lairu, ale většinou to daleko lépe vyřeší Antidote Potion než nějaké Resistance.
Je nutné si pamatovat, že i když Magic Resistance nemůžete nijak obyčejně vylepšit, ale postihují ji Resist All předměty a skilly. Tak si ji můžete zvýšit, ale také vám ji může nepřítel snížit!
Svitky (Scrolls)
V
Diablu 2 jsou jen 2 druhy svitků - Scroll of Town Portal a Scroll of
Identify. Každý svitek se aktivuje pravým tlačítkem myši a vyvolá
následující efekty:
Použití tohoto svitku vytvoří modrý magický portál, kterým se dostanete do města a poté opět zpátky. Jestliže zakouzlíte další Town Portal, ten stávající automaticky zmizí. Tento svitek je velmi užitečný a dokáže vás dostat polomrtvého z bitevní vřavy nebo vám alespoň ušetří cestu přes vyčištěné oblasti. Všechny vaše portály zmizí pokud opustíte hru nebo zapnete nepřátelské tlačítko vůči některému hráči v multiplayeru.
Tento svitek identifikuje jednu Magic, Rare, Unique nebo Set Item, kterou jste ještě neidentifikovali, a přidá jí nějaké magické vlastnosti. Ze začátku jsou potřebné, ale až v Tristramu osvobodíte Caina, ztratí na významu, protože vám magické věci bude identifikovat právě Cain, a to zadarmo.
Knihy (Tomes)
Knihy
jsou předměty, které zabírají ve vašem inventáři pouze 2 místa a vejde
se do nich až 20 svitků určeného druhu. Tím si ušetříte místo v
inventáři. Pro svitky Town Portalu je to dobrá věc, ale pro svitky
Identify to asi nenajde použití. Chcete-li dát do knihy další svitek,
uchopte ho myší, táhněte ho nad knihu a vložte ho do ní. Můžete si také
předdefinovat tlačítko, po jehož stisku se automaticky zakouzlí Town
Portal z knihy.
Waypointy
Waypointy
jsou místa rozmístěná na mapách, po jejichž aktivaci se na ně můžete
kdykoli vrátit z města nebo z jiného waypointu. V podstatě to slouží
jako save. Jelikož se potvory po ukončení hry vždy znovu objeví, prostě
začnete hrát od jednoho waypointu, probijete se k druhému, tam skončíte
a příští hru se z města dostanete rovnou k tomu druhému waypointu a
pokračujete. Waypointy v různých lokacích vypadají jinak, ale můžete je
vystopovat podle toho, že se vám zobrazí jako šedý puntík na mapě. A
nezapomeňte je aktivovat!
Když vstoupíte na waypoint, zobrazí se vám menu, kde jsou vypsaná jména waypointů, na které se můžete přemístit. Pak stačí jen kliknout a je to. Jestliže už jste prošli nějaké akty, můžete se pomocí waypointů vrátit do předešlých aktů. Jen přepnete horní lištu na požadovaný akt a vybíráte aktivovaný waypoint.
V multiplayer hrách nesdílíte stejné waypointy s ostatními členy party. Dá se to ovšem obejít tím, že hráč mající aktivní požadovaný waypoint vedle něj udělá Town Portal, ostatní členové jím projdou a waypoint si aktivují.
Hirelings (Spolubojovníci) Akt 1 - Rogues
Level Up: +1 Strength. +2 Dexterity, +6.5 Defense, +8 Life, +1.5 to All Resistances Akt 2 - Mercenaries
Level Up: +1.5 Strength. +1.5 Dexterity, +9.5 Defense, +10 Life, +1.5 to All Resistances Akt 3 - Ironwolves
Level Up: +1.5 Strength. +1.5 Dexterity, +4.5 Defense, +6 Life, +1.5 to All Resistances Akt 5 - Barbarians
Level Up: +2 Strength. +1.5 Dexterity, +7.5 Defense, +12 Life, +1.5 to All Resistances
Ve
všech městech (kromě 4. aktu) máte možnost najmout si nějaké
spolubojovníky. Ti vám budou pomáhat v boji, mohou získávat levely a v
Expansion Setu jim dokonce budete moci přidělovat vámi zvolené
vybavení. K válčení ve vašich službách jsou připraveni tito válečníci:
Můžete
je najímat od Kashyi po zabití Blood Raveny. Používají luku s Cold nebo
Fire Arrows a jsou dobré pro posílení útoky z dálky.
Skills: Ice Arrow/Fire Arrow, Inner Sight
Povolené vybavení: Armors, Helms, Bows
Můžete je najímat od Greize. Specializují se na útok na blízko pomocí Spear zbraní.
Skills: Combat: Jab, Prayer (normal, hell), Thorns (nightmare);
Defense: Jab, Defiance (normal, hell), Holy Freeze (nightmare);
Offensive: Jab, Blessed Aim (normal, hell), Might (nightmare)
Povolené vybavení: Armors, Helms, Spears, Polearms
Můžete je najímat od Asheary. Specializují se na útok s Lightning, Fire nebo Cold útoky.
Skills: Charged Bolt/Lightning, Glacial Spike/Ice Blast/Frozen Armor, Inferno/Fireball
Povolené vybavení: Armors, Helms, Shields, Swords
Můžete je najímat od Qual-Kehk po splnění jeho questu. Útočí výhradně nablízko, proto pro ně sežeňte meč s co největším damage!
Skills: Bash/Stun
Povolené vybavení: Armors, Helms, Barbarian Helms, Swords
Pokud řekne najmutý bojovník "I feel much stronger now", znamená to, že postoupil na vyšší level. Zvýší se jim Life o 10 a také Attack Rating. K tomu dostanou ještě některé atributy (viz popis) a plně se vyléčí. Maximální level, který mohou mít, je 98, ale je to velmi nepravděpodobné, že by ho dosáhli. Pro léčení spolubojoníků můžete používat lahvičky či Wells.
V Expansion Setu můžete dávat spolubojovníkům do ruky různé vybavení, a to i Rare či Unique. Obecně platí, že bojovníkům se zbraněmi či luky se vyplatí sehnat co největší damage. Ideální jsou nějaké Resistances, Life a také Ethereal Items, protože spolubojovníci neberou zbraním Durability. Pro doléčování jsou dobré předměty Replenish Life a pro barbary pak Barbarian Helms přidávající body na skilly. Naopak se vůbec nehodí věci přidávající Manu či Energy, nebo Mana Stealing Items, neboť najmutí společníci vůbec nepoužívají Manu!
Pokud v Expansion Setu váš najmutý bojovník zemře, můžete ho u postavy, u které se najímají, oživit. Tato procedura vás stojí zlato, ale cena nikdy nepřesáhne 50.000. Většinou se to vyplatí, protože získáte zpět vytrénovaného spolubojovníka i předměty, o něž byste přišli. Ve 4. aktu vám může bojovníka oživit Tyrael. Ptáte se, co bude archanděl dělat se zlatem? No, jak je vidět, i andělé musí platit daně :-)!
Opasky
Opasky
jsou důležité pro přežití vaší postavy. Kvalita opasku určuje počet
boxů na lektvary a svitky v opasku. To jednak šetří inventář, ale
hlavně jsou tyto lektvary a svitky rychle dostupné pomocí čísel na
klávesnici. A pokud máte opasek umožnující 16 lahviček, můžete přežívat
uprostřed bitevní vřavy relativně dlouho. Hru začínáte bez opasku a tak
máte jen 4 boxy na lektvary. Časem se to však zlepší. Seznam a popis
opasků naleznete v sekci Items.
Jestliže seberete Healing nebo Mana Potion a máte v opasku nějaké prázdné místo, toto místo se automaticky vyplní sebraným lektvarem.
Mapy
V Diablu 2
se každá mapa při nové hře znovu generuje, a tak je velmi
nepravděpodobné, že budete hrát dvakrát na stejné mapě. Když začnete
novou hru, změní se také typy příšer. Pouze tyto lokace se nikdy
nemění:
Forgotten Tower level 5 (jsou 2 varianty)
Inner Cloister
Cathedral
Tristram
Catacombs level 4
Nějaké levely v Paláci
Duriel's Lair
Kurast Causeway
Travincal
Sewer level 2
Přízviska
Po
zabití Balla dostane váš charakter nové přízvisko. Přízvisko je závislé
na obtížnosti, na kterou jste hru právě dokončili, a na tom, jestli
máte postavu na Hardcore Mode či ne. Přízviska, jež můžete dostat,
ukazuje tato tabulka:
| Normal Mode | Hardcore Mode |
---|---|---|
Normal Difficulty | Slayer | Destroyer |
Nightmare Difficulty | Champion | Conqueror |
Hell Difficulty | Patriarch/Matriarch | Guardian |
Volba obtížnost
V Diablu 2 jsou 3 stupně obtížnosti - Normal, Nightmare a Hell. Vždy po dokončení předchozí můžete jít do další. A rozdíly?
Normal | Nightmare | Hell |
---|---|---|
Žádný postih na rezistence | Postih -40% ke všem rezistencím | Postih -100% ke všem rezistencím |
Žádný postih za smrt | -5% experience za smrt | -10% experience za smrt |
Slabí nepřátelé | Silnější nepřátelé | Nejsilnější nepřátelé |
Málo zkušeností | Více zkušeností | Nejvíce zkušeností |
Pouze Normal Items | Normal i Exceptional Items | Normal, Exceptional i Elite Items |
Atributy
A na
závěr poměrně dlouhého elaborátu jsme pro vás jako zajímavost
připravili některé vzorce, pomocí nichž se přepočítávají známé i méně
známé atributy a vlastnosti vaší postavy. Můžete si je jen tak pro
vlastní potěšení vypočítat nebo se podívat, na čem jednotlivé
vlastnosti závisí - to už je na vás.
Damage
Tuto vlastnost jistě znáte. Určuje
hodnotu zranění, které můžete udělit nějaké potvoře. Může to být
jakékoli číslo v rozmezí dvou bodů - Min. Damage a Max. Damage. Tyto
hodnoty u vrhacích zbraní a zbraní nablízko jsou závislé na síle
(Strength) a vypočítají se pomocí těchto vzorců:
Min. Damage = Min. Damage zbraně * (Strength + 100) / 100
Max. Damage = Max. Damage zbraně * (Strength + 100) / 100
Pro luky a kuše (Bows & Crossbows) jsou hodnoty damage závislé na obratnosti (Dexterity) a určují je tyto dva vzorce:
Min. Damage = Min. Damage zbraně * (Dexterity + 100) / 100
Max. Damage = Max. Damage zbraně * (Dexterity + 100) / 100
Attack Rating
Hodnota Attack Rating
zvyšuje šanci, že zasáhnete nepřítele svojí zbraní. Tato šance je poté
redukována nepřátelským Defense Rating, takže se vždy vyplatí mít co
nejvyšší Attack Rating, aby vaše údery nevyšly naprázdno. Jestliže ze
sebe sundáte všechny předměty upravující Attack Rating a Defense, bude
hodnota vašeho Attack Rating rovna tomuto vzorci:
Attack Rating = (Dexterity * 4) - 28
Defense Rating
Hodnota Defense Rating
zvyšuje šanci, že vás nepřítel nezasáhne svojí zbraní. Tato šance je
poté redukována nepřátelským Attack Rating, takže se vždy vyplatí mít
co nejvyšší Defense Rating, aby vás nepřátelské údery příliš
nezraňovali. Jestliže ze sebe sundáte všechny předměty upravující
Attack Rating a Defense, bude hodnota vašeho Defense Rating rovna
tomuto vzorci:
Defense Rating = Dexterity / 4 (zaokrouhleno dolů)
Replenish Life
Replenish Life je
vlastnost, která pomalu doplňuje váš Life nezávisle na užívaných
lahvičkách nebo jiných bonusech. Z hodnoty Replenish Life se počet
vyléčených Life za sekundu vypočítá tímto vzorcem:
Life za sekundu = (25 * hodnota Replenish Life) / 256
Mana Regeneration
Mana Regeneration je
vlastnost, která pomalu doplňuje vaší Manu nezávisle na užívaných
lahvičkách nebo jiných bonusech. Z hodnoty Mana Regeneration se počet
vyléčené Many za sekundu vypočítá tímto vzorcem:
Mana za sekundu = 25 * [[256 * vaše Mana / (25 * 120)] * (100 + Mana Regeneration) / 100] / 256
Blocking
Hodnota Blocking určuje
procentuelní šanci, že vykryjete nepřátelský úder nebo kouzlo štítem.
Tato šance nemůže být vyšší než 75% a při pohybu postavy se redukuje na
1 třetinu. Vypočítá se pomocí tohoto vzorce:
Blocking = (Blocking všech vašich Items * (Dexterity - 15)) / (Level postavy * 2)
Levely
Pokud
vás zajímá, kolik že vám ještě chybí Experience do vytouženého 99.
levelu (nebo do kteréhokoli jiného), prohlédněte si tuto tabulku, ve
které naleznete jednotlivé levely a Experience potřebnou pro jeho
dosáhnutí.
|
|
|
|
---|